12 ژانویه 2022 - بر اساس تجزیه و تحلیل جدیدی که درAmerican Journal of Preventive Cardiology  منتشر شده است، مصرف منظم فلفل چیلی ممکن است خطر مرگ کلی و همچنین مرگ ناشی از سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

فلفل های تند به دلیل خواص منحصر به فرد ماده شیمیایی "کپسایسین" که به آنها تندی طبیعی می دهد، از دیرباز مورد توجه تحقیقات سلامت و تغذیه بوده اند. این ماده شیمیایی در واقع آنقدر قوی است که در چندین درمان موضعی برای نوروپاتی محیطی دیابتی استفاده می‌شود- البته در فرمول‌های غلیظی که شما نمی‌خواهید و نمی توانید آن را بخورید. اما مصرف فلفل چیلی و سایر غذاهای تند ممکن است فوایدی مانند افزایش متابولیسم، بهبود هضم، و تقویت سلامت قلب و عروق خونی را بهمراه داشته باشد و به طور بالقوه به تنظیم سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. کپسایسین تنها ترکیب بالقوه مفید موجود در فلفل چیلی و سایر فلفل ها نیست، آنها همچنین منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم و مواد شیمیایی گیاهی هستند که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب ها کمک می کنند.

مصرف فلفل قرمز با کاهش خطر مرگ مرتبط است

در تجزیه و تحلیل اخیر، محققان 4729 مطالعه را بررسی کرده و از میان آنها چهار مطالعه که معیار ورود به متا آنالیز آنها را برآورده می کرد، انتخاب کردند: مطالعاتی که تأثیر مصرف منظم فلفل چیلی را در مقابل مصرف نادر یا عدم مصرف آن بر خطر مرگ در طول زمان مقایسه کرده بودند. محققان داده‌های این چهار مطالعه را گردآوری و یک تجزیه و تحلیل ترکیبی، بر روی آنها انجام دادند. محققان پس از تعدیل عوامل مختلفی که بر خطر مرگ تأثیر می‌گذارند، دریافتند افرادی که به طور منظم فلفل چیلی مصرف می‌کنند، 13 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر علتی نسبت به کسانی بودند که در طول مطالعات فلفل چیلی را به طور منظم مصرف نمی کردند. مصرف فلفل چیلی، با 17 درصد خطر مرگ کمتر ناشی از علل قلبی عروقی، با 8 درصد خطر مرگ کمتر ناشی از سرطان، مرتبط بود. خطر سکته مغزی در میان افرادی که به طور منظم فلفل چیلی مصرف می کردند، 22 درصد کمتر بود.

محققان گفتند که به نظر می رسد مصرف منظم فلفل چیلی خطر مرگ کلی و همچنین مرگ ناشی از برخی دلایل خاص را کاهش می دهد - اما به دلیل طراحی مختلف مطالعات مورد بازنگری در این متاآنالیز، آنها نتوانستند یک دوز ایده آل را تشخیص دهند یا یک استراتژی خاص را توصیه کنند. عدم ارائه ی یک استراتژی برای خوردن فلفل چیلی ممکن است یک مشکل جدی نباشد، زیرا ممکن است افراد در دنیای واقعی به شدت غذاهای تند را دوست داشته باشند یا دوست نداشته باشند و یا حتی نتوانند آنها را تحمل کنند. اما این تحقیقات جدید به شما توصیه می کند به میزانی که از غذاهای تند لذت می برید یا می توانید آنها را تحمل کنید، در مصرف آنها به هر شکل یا مقداری که برای شما مفید است، درنگ نکنید.

منبع:

https://www.diabetesselfmanagement.com/news-research/2022/01/12/eating-chili-peppers-may-reduce-overall-death-risk/